Followers

Monday, November 19, 2012

::Bersedih Lagi::

Satu per satu perkara hitam berlaku.  Sedih tak terhingga dan mula berfikir apa lagi bakal menanti selepas ini.  Ngeri mahu menjenguk hari muka, mana tahu akan ada lagi perkara buruk menanti.

Ya, saya sedang berdukacita, bermurung durja.  Telefon bimbit kesayangan lesap entah ke mana.  Kecuaian sendiri atau satu penganiyaan saya sendiri kurang pasti.

Yang pasti mulai semalan saya sudah tidak memiliki telefon tangan lagi.  Untuk membeli baru dalam waktu terdekat ini, hmm....mustahil.  Biarlah, bukan tak boleh hidup tanpanya =(

Apa yang saya terkilan, terlalu banyak contact number tersimpan.  Bukan itu sahaja, maklumat-maklumat penting serta gambar-gambar peribadi juga turut penuh di dalamnya.

Pengajaran supaya selepas ini sekiranya memakai telefon canggih untuk sentiasa back-up data dan transfer gambar sedia ada.  
 
Nama pun telefon pintar, itu semua boleh dilakukan dengan mudah sebenarnya.  Jangan bila dah hilang terkulat-kulat.
 
Hampir 3 tahun juga menggunakan khidmat I-Phone.  Dari tak pandai menggunakannya langsung sehinggalah saya tidak boleh tidur malam tanpa adanya di sisi.
 
Sebenarnya, I-Phone tersebut bukan milik saya tetapi kepunyaan Abang.  I-Phone saya telah saya jualkan kurang lebih sebulan lalu.
 
Bila dah jual, Abang menawarkan saya mengambil telefon dia.  Terus bersetuju kerana handphone dia sememangnya padat dengan macam-macam hal peribadi.
 
Mungkin takdir telah tertulis, seandainya seorang tidak memakai I-Phone, seorang lagi akan turut sama dan kerana itulah ianya ghaib di tangan saya (ayat memujuk hati lara)
 
Beli sama-sama, tidak pakai pun sama-sama.  Kononnya sehati sejiwa, walhal kesilapan sendiri punca semua berlaku.
 
Seandainya ada rezeki, telefon tersebut pasti akan kembali sementelah segala password saya guna pakai bagi tujuan protection.  
 
Jika orang yang mengambil itu bijak, dia akan terus sahaja bawa ke kedai untuk membuka segala password maka jangan bermimpi untuk dapat kembali.
 
Tetapi jika sebaliknya, mungkin ada harapan cuma bagaimana dia mahu mencari saya.  Entahlah, GM kata jika ada rezeki buat macamana pun akan ada.  Jika tidak, ;((  

Masih sukar menerima kenyataan sehingga tidur malam tak lena dan berharap segala apa terjadi mimpi buruk siang hari.  Mustahil bukan?

Perlu merawat kesedihan hati selepas bersilih ganti menerima berita buruk.  "Ya Allah Kau segerakanlah peralihan duka nestapa ini dan berikan sedikit cahaya untuk mampu melemparkan sebutir senyuman"

Satu hari nanti saya yakin akan berterima kasih pada hari ini, tetapi buat masa ini segala semangat telah hilang melayang.  Harus kembali mencari kekuatan....



nota:  Allah tidak pernah menzalimi umatNya..
 
 

No comments :

Post a Comment