Followers

Saturday, November 17, 2012

::Hidup Harus Diteruskan::

Meski episod sedih harus dilalui, kehidupan tetap dijalani juga.  Sehingga hari ini masih terkesan dengan berita itu, namun apa lagi yang boleh dilakukan.  Redha sahaja!

Disebabkan keaadan muram durja, terlupa mahu mengucapkan Salam Maal Hijrah buat rakan-rakan.  Hari ini pun telah masuk hari ketiga Muharram.  

Saya hanya boleh berharap agar kedatangan tahun ini akan memberikan sinar harapan dalam kehidupan.  Untuk menggantung angan berlebih-lebih saya sudah tidak mahu lagi.  

Letakkan sahaja nasib pada Allah SWT selain berusaha sebaik mungkin memperbaiki kesilapan lalu.  Moga Allah sahut doa saya ini, InsyaAllah.

Hari ini sama seperti hujung minggu sebelum-sebelumnya.  Tiada perancangan khusus.  Petang pula ke rumah saudara yang bakal menyambut hari lahir anaknya.

Hadiah pun sudah dibeli, hanya tunggu jarum jam berputar dan sampai ke angka seharusnya untuk bertolak keluar dari rumah.  Sedang hujan, harapnya bila mahu keluar nanti, tangisan langit akan berhenti.

Okay, berhenti di sini dahulu.  Kalau punya selera untuk berceloteh akan kembali ke sini semula.  Saya mendoakan semoga rakan-rakan berseronok di samping keluarga menghabiskn hujung minggu!

nota:  mencari kekuatan...

No comments :

Post a Comment