Followers

Tuesday, June 25, 2013

::Akhirnya...::

Setelah berhari-hari diselebung masalah jerebu yang berlarutan, akhirnya hari ini hujan turun jua.  Di saat IPU negeri Selangor mencecah 200++, Allah menurunkan rahmat dari langit.
 
Walaupun tak selebat mana dan tempoh hujan turun lebih kurang sejam lebih, itu sudah cukup mengurangkan bacaan IPU ke 178 di Petaling Jaya.  Alhamdulillah!
 
Harapnya esok kualiti udara akan bertambah baik, tak perlu lagi sesak dada juga pedih mata.  Mujur batuk, selsema dan sakit tekak tidak menyinggah.
 
Tapi sedih juga bila jerebu sudah mula bergerak ke Utara Semenanjung Malaysia.  Bacaan IPU di Manjung contohnya mencecah paras bahaya.  
 
Ya Allah, Kau selamatkanlah sanak-saudara ku yang berada di sana.  Moga habuk jerebu ini akan bergerak pantas dan meninggalkan Malaysia.
 
Dalam keadaan begini, hari-hari hujan pun semua redha.  Takkan ada yang merungut, malah bersyukur sangat.  Cuma risau banjirlah pula.
 
Apa jua keadaan Allah berikan, kita terima seadanya.  Kisah alam banyak rahsia tersembunyi.  Segala baik dari Allah SWT, apa jua yang buruk datang dari kita hambaNya.
 
 
Jarak penglihatan yang minima, penangan jerebu.  Gambar ini dirakam semalam, Lebuhraya SPRINT jam 10 pagi.  Cuaca gelap ibarat jam 7 pagi.


 
 

 
 Langkah berjaga-jaga demi memastikan tahap kesihatan tidak terjejas.  Gambar popular sepanjang minggu ini :) semua orang pun bergambar sebegini!
 





nota:  suburkan harapan....
 
 

No comments :

Post a Comment