Followers

Tuesday, June 25, 2013

::Nuffnang Premier Screening ~World War Z~::

Filem baru yang sedang hangat ditayangkan di pawagam, World War Z (WWZ) dengan menampilkan pelakon hebat Brad Pitt sebagai hero, boleh tahan juga jalan ceritanya.

Terima kasih Nuffnang memilih saya sebagai pemenang untuk turut serta dalam tayangan perdana pada minggu lepas.

WWZ berklasifikasi PG13 manakala genre filem pula action thriller.  Berkisarkan pertembungan di antara manusia dan zombi.  By the way, zombi ni wujud ke?

Cerita ini mengisahkan Gerry Lane (Brad Pitt) dari United Nations ditugas untuk menentangkan kebangkitan zombie yang bukan sahaja merbahaya bagi Kerajaan Amerika, tetapi juga buat rakyat khususnya. 

Gerry telah diarah ke Jerusalem dan bertemu pihak Israel yang mempunyai kepakaran dalam menentang dan menghapuskan zombie secara agresif.  

Pengakhirannya sudah pasti Gerry berjaya dalam misi tersebut.  Cuma bagi saya filem ini sedikit berat sebelah dalam menggambarkan Isreal ke saya sedikit emosi bila melihat kaum itu.  

Kalau nak tahu cuba tonton WWZ dan nilaikan.  Dari 5 bintang, saya anugerahkan 3 bintang.  Tempah tiket sekarang sekiranya anda peminat Brad Pitt kerana aura bintang masih belum hilang lagi pada beliau.


 Gambar dari Google Image



nota:  terima kasih daun keladi....
  

 

 

No comments :

Post a Comment