Followers

Tuesday, June 11, 2013

::Nak Buat Ke Tak?::

Sana sini dah sibuk jual barang-barang nak sambut Hari Raya, walhal puasa belum lagi menjengah.  Dah ganti puasa ke belum??

Ramai dah mula bertanya tahun ni jual ke tidak Popiah Bersira Sambal tu?  Entah, masih tak capai kata putus.  Dalam proses timbang tara.

Seronok juga bila respon positif meski tak buka mulut lagi untuk promosi.  Tengoklah nanti, mungkin dalam seminggu dua ni ilham timbul samada nak buat atau tidak.

Terbayangkan jumlah tempahan tahun lepas, meremang juga bulu roma.  Tapi itulah namanya rezeki, Alhamdulillah.  Kalau jadi confirm ambil Ayu Bam Bam jadi assistant!

Kali ini punya lebih masa, tak macam tahun lalu dah seminggu berpuasa baru terhegeh-hegeh nak buka order.  Mungkin tahun ni lebih teratur sikitlah.

Agak-agak kalau saya jadi jual ada tak dari sini nak order? hehehe...Nak kata sedap nanti masuk bakul angkat sendiri tapi itulah, ramai yang suka!

Bukan senang tau untuk orang yang tak pandai masak seperti saya boleh buat kuih sendiri.  Setiap kali buat setiap kali itu juga merisau, sedap ke tidak.  Takut sangat!  

Belum lagi ada yang merungut tak sedap ke apa, tapi tetap juga tak ada confident takut tak dapat puaskan hati selera pembeli.  Sampai begitu sekali ya pemikiran saya! hehehe...

Bila bercerita ni semangat pula nak buat.  Eh, nanti-nanti sambung fikir balik!

Sesiapa yang dah tempah kuih raya, apa kata kongsi bersama.  Mana tahu ada berkenan boleh saya order sekali.  Kawan-kawan berniaga kita tolong sesama kita, tak gitu? ;)




nota:  di mana ada kemahuan di situ ada jalan...  

 

No comments :

Post a Comment