Followers

Sunday, May 19, 2013

::Selamat BerAhad::

Selamat berhujung minggu!  Saya masih lagi merancang arah tuju, dah terlanjur Buah Hati ada di rumah ingat nak bawa dia keluar berlibur.  Tapi keadaan kaki dia tu merisaukan juga.
 
Dari semalam merungut kaki lenguh-lenguh dan sakit.  Ini mesti punca jatuh tangga hari Jumaat lalu.  Kasihan pula kalau bawa berjalan meski hati dia meronta-ronta nak ke sana ke mari.
 
Semalam merupakan hari makan sedunia.  Bersarapan berat, bihun kari dan kemudian makan tengahari hidangan nasi beserta lauk-pauk di rumah keluarga Abang.
 
Tak cukup dengan itu, petang ada pula bubur jagung.  Separuh hari tersandar kekenyangan.  Malam pula ke rumah Sitie Cutie di Ampang, sambung makan lagi.  Dahsyatkan!
 
Apa pun itu semua rezeki Allah SWT, Alhamdulillah atas kurniaanNya.  Bukan semua orang dapat merasai kemewahan makanan seperti kitakan?
 
Hari ni masih lagi berkira-kira.  Kalau boleh tak mahu menjamah makanan berat tapi boleh ke perut Abang bertahan.  Eh, tak telefon pun dia lagi.  Confirm masih membuta!
 
Hajat di hati mahu bawa Buah Hati ke Muzium Negara, cuma bila memikirkan keadaan kaki dia tu, tergalang-galang pula rasanya.
 
Tengoklah nanti, ke mana arah bakal dituju.  Kalau tiada ke mana-mana dan Abang pula mahu berehat, kita jalan-jalan kawasan berhampiran sahajalah.  
 
Apa rakan-rakan semua buat hujung minggu kali ini?  
 
 Lauk semalam yang dimasak adik ipar Abang.  Siakap Masam & Manis, Sotong Goreng Kunyit, Siakap Stim, Kailan Ikan Masin, Telur Dadar.  Hebatkan lauknya!



nota:  menikmati kurniaan seadanya...
 
 
 
 

2 comments :

  1. Nak resepi siakap stim ... boleh ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn xnak bg tp masalahnya saya x tau masak :( menu tu sumenye org lain yg masak..not only that,saya x mkn ikan...sorry yea!

      Delete